Igen i år afholdes der klimafolkemøde i Middelfart og vi glæder os. Det foregår d. 31/8 til den 2/9 med over 275 events.
Vi var også med på Klimafolkemødet i 2022. Her havde vi et arrangement sammen med Grønne Nabofællesskaber, hvor de og vi fortalte om vores forskellige tilgange til at samle folk til klimahandling. Grønne Nabofællesskaber i helt lokale grupper, GO-Roskilde med et kommunalt startpunkt og målrettet involvering af uddannelse, erhvervsliv, forvaltere og borgere. Dialogen i 2022 pegede på at de forskellige tilgange supplerer hinanden, og vi har da også et glimrende samarbejde lokalt med grupper af Grønne Nabofællesskaber.
– Med et oplæg og en dialog på hvid scene fredag d. 1/9 kl. 15, om erfaringer med borgerinddragelse i Roskilde og Greve. Også i år er det tænkeligt, at vores måde at inddrage aktører på er komplementær til det, der sker i borgersamlinger – og at begge dele har muligheder og begrænsninger som det er nyttigt at tage bevidst stilling til når man tænker folkelig inddragelse i klimahandling. Kom et smut forbi hvis du er til Folkemøde – og vil du med på rejsen er vi en gruppe der tager toget til Middelfart fredag den 1.9 kl. 8.04, og retur 20.23 fra Middelfart. Køb selv billet.
Bliv en del af fællesskabet – støt den grønne omstilling og få adgang til kurser, events og lokale varer
Mail: info@go-roskilde.dk
Telefon: 20 76 00 26
Kongemarken 30, 4000 Roskilde
CVR 43118935