Roskilde Spiser Grønt arbejder for at gøre plantebaseret mad til en naturlig del af hverdagen i Roskilde Kommune. Gennem fællesskaber, madoplevelser, workshops og lokale samarbejder inspirerer projektet borgere, foreninger, kantiner og institutioner til at udforske nye grønne måltider sammen.
Projektet bygger på en enkel idé: Grøn mad handler ikke om afsavn – men om smag, fællesskab og nye muligheder.
I uge 36 inviterer vi hele Roskilde til at spise mere grønt – derhjemme og på arbejdspladsen.
Du kan være med på den måde, der passer dig bedst: som privat deltager eller som kantine.
Uanset hvordan du deltager, er du med til at gøre Roskilde grønnere – én tallerken ad gangen.
De Grønne Madguider er unge ambassadører for plantebaseret madkultur i Roskilde. Gennem uddannelse, fællesskab og praktiske erfaringer får de viden om bæredygtig mad, madlavning og formidling, som de bringer videre til andre unge og lokale fællesskaber.
Madguiderne skal inspirere gennem aktiviteter, events og dialog og være med til at gøre plantebaseret mad mere nærværende, tilgængelig og relevant i hverdagen.
Plantebaseret mad, bæredygtige fødevarer og fællesspisning for alle. Fra jord til bord — lokalt og grønt.
Projektet er et samarbejde mellem Grønt Omstillingsforbund Roskilde, Roskilde Kommune og Zealand. Partnerskabet samler viden om grøn omstilling, madkultur, uddannelse og borgerinddragelse med det fælles mål at styrke den plantebaserede madkultur i Roskilde Kommune.
Projektet er støttet af Fonden for Plantebaserede Fødevarer.
Mail: info@go-roskilde.dk
Telefon: 20 76 00 26
Kongemarken 30, 4000 Roskilde
CVR 43118935