0,00 kr. 0

Kurv

Ingen varer i kurven.

Levende grøn bymidte – sådan!

Der var hele 35 der havde fundet vej til vores møde den 7. februar om den nye strategi for Roskilde midtby. Der blev lyttet og talt, med gode oplæg og masser af energi – og bl.a. fire byrådsmedlemmer blandt deltagerne. 

Vi har mod på mere – så kom gerne med torsdag den 16.februar klokken 15, hvor vi har en uformel byvandring i midtbyen, for at få sans og samling på flere ideer til bymidtens grønne fremtid. Vi mødes i stuen i Byens Hus på Stændertorvet, og deler os i mindre grupper hvis vi er mange nok til ikke at gå i flok.

Læs referatet fra mødet, og se oplægget fra Anna Esbjørn, Concito, og Anna Østerby, Roskilde Kommune. Se også de mange grønne ideer, der allerede er kommet ind på kommunens vi-skaber platform. Og se handleplanen for midtby-strategien.

På mødet blev der også udtrykt et stort ønske om at vi og midtbyens beboere bliver inddraget i den videre proces – der er lige nu udpeget en følgegruppe som ikke er helt repræsentativ for de mange interesser og interessenter i og omkring Roskilde bykerne.

Yes In My Backyard – Klimaløsninger tæt på

Klimavalg i Europa 2024: Blev det sort eller grønt?

Op og ned på kulstofslagring – tør du tage turen?

Martins klimaskole: Lær at tælle til Scope 1, 2 og 3

Støt den grønne omstilling

Bliv en del af fællesskabet – støt den grønne omstilling og få adgang til kurser, events og lokale varer

Kontakt

Mail: info@go-roskilde.dk
Telefon: 20 76 00 26
Kongemarken 30, 4000 Roskilde
CVR 43118935

© 2026 Grønt Omstillingsforbund Roskilde
Nyhedsbrev

Grønne opdateringer

Nyt natursyn, nye samspil — få inspiration og nyheder om den grønne omstilling i Roskilde direkte i din indbakke.
Ved at tilmelde dig accepterer du vores persondatapolitik. Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet.
Tilmeld nyhedsbrev