Den nye Klima- og Energiplan, som skal udarbejdes i 2023, har fire fokusområder: energiforsyning (herunder varme og VE); transport og grøn mobilitet; landbrug og arealanvendelse; samt forbrug, affald og
ressourcer. Læs proces-planen her
Vi har meldt os ind i forberedelses- og høringsarbejdet og holdt møder med Klima- og miljøudvalgets formand, og med de gode folk i forvaltningen der står for processen. Og vi deltager bl.a. gennem oplæg på energi-konferencen den 17. april, ligesom vi vil søge at spille konstruktivt ind på de andre områder.
Vi mangler dog aktive ift. mobilitet (hvor der bliver en borgersamling/borgerting) og landbrug/arealanvendelse – er det noget for dig/jer, så ring eller skriv.
Bliv en del af fællesskabet – støt den grønne omstilling og få adgang til kurser, events og lokale varer
Mail: info@go-roskilde.dk
Telefon: 20 76 00 26
Kongemarken 30, 4000 Roskilde
CVR 43118935