0,00 kr. 0

Kurv

Ingen varer i kurven.

Derfor er vi med

Roskilde Spiser Grønt bliver til virkelighed, fordi mange forskellige mennesker, virksomheder, institutioner og fællesskaber vælger at være med.

På denne side kan du møde nogle af dem, der deltager i kampagnen. Nogle gør det som privatpersoner og tager den personlige udfordring i uge 36. Andre er kantiner, restauranter, arbejdspladser, uddannelsesinstitutioner eller foreninger, der bidrager til at gøre det lettere at vælge grønt.

Hør deres historier, få inspiration til dine egne grønne måltider, og oplev de mange forskellige veje ind i en mere plantebaseret hverdag.

Måske finder du idéer, du selv har lyst til at prøve. Måske bliver du inspireret til at tage udfordringen sammen med andre.
Uanset hvordan du deltager, er du med til at vise, at små valg kan gøre en stor forskel – for klimaet, for sundheden og for fællesskabet.

Sisse Seier fra Sct Jørgens Skole

Martin Holbek fra Teknisk skole

Roskilde Spiser Grønt 2024

Stine Rosenlund Hansen fra RUC

Hans-Erik Germuth fra Fjordhaven

Joy Mogensen

Lene fra Lenes Streetfood

Smagsevent 2023

Indslag fra Roskilde TV

Thomas Breddam - Borgmester

Jonas Paludan - Formand Klima- og Miljøudvalget

Tina Unger - Direktør
i Sct Hans Have

Maren Ottar Hessner - Byrådsmedlem

Nils Boesen - Sekretariatsleder GO-Roskilde

Martin Hansen - Studerer Bæredygtig omstilling TekSam

Kontakt

Mail: info@go-roskilde.dk
Telefon: 20 76 00 26
Kongemarken 30, 4000 Roskilde
CVR 43118935

© 2026 Grønt Omstillingsforbund Roskilde