Roskilde Spiser Grønt bliver til virkelighed, fordi mange forskellige mennesker, virksomheder, institutioner og fællesskaber vælger at være med.
På denne side kan du møde nogle af dem, der deltager i kampagnen. Nogle gør det som privatpersoner og tager den personlige udfordring i uge 36. Andre er kantiner, restauranter, arbejdspladser, uddannelsesinstitutioner eller foreninger, der bidrager til at gøre det lettere at vælge grønt.
Hør deres historier, få inspiration til dine egne grønne måltider, og oplev de mange forskellige veje ind i en mere plantebaseret hverdag.
Måske finder du idéer, du selv har lyst til at prøve. Måske bliver du inspireret til at tage udfordringen sammen med andre. Uanset hvordan du deltager, er du med til at vise, at små valg kan gøre en stor forskel – for klimaet, for sundheden og for fællesskabet.
Sisse Seier fra Sct Jørgens Skole
Martin Holbek fra Teknisk skole
Roskilde Spiser Grønt 2024
Stine Rosenlund Hansen fra RUC
Hans-Erik Germuth fra Fjordhaven
Joy Mogensen
Lene fra Lenes Streetfood
Smagsevent 2023
Indslag fra Roskilde TV
Thomas Breddam - Borgmester
Jonas Paludan - Formand Klima- og Miljøudvalget
Tina Unger - Direktør i Sct Hans Have
Maren Ottar Hessner - Byrådsmedlem
Nils Boesen - Sekretariatsleder GO-Roskilde
Martin Hansen - Studerer Bæredygtig omstilling TekSam